czwartek, 21 lutego 2013

Ciasteczka owsiane

W zeszłym tygodniu moja mama miała ochotę coś upiec. Wymyśliłam ciasteczka owsiane i w efekcie zrobiłam je sama. Nigdy wcześniej ich nie robiłam, dlatego inspiracji poszukałam na innych blogach. Najbardziej spodobał mi się przepis z bloga Moja Manufaktura Smaku <klik>

Okazały się bardzo szybkie w przygotowaniu i naprawdę doskonale smakowały. Muszę zaznaczyć, że liczba łakomczuchów w domu jest duża, więc zrobiłam z podwójnej porcji, niż ta która jest podana na wskazanym przeze mnie blogu.

Składniki:
  • 2 szklanki  płatków owsianych, ja miałam zwykłe górskie,
  • 1 szklanka mąki (w razie potrzeby można dosypać trochę więcej),
  • 200g masła,
  • 2 jajka,
  • ok. 3/4 szklanki cukru,
  • dodatki jakie tylko chcemy,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Moje dodatki: czekolada, migdały i żurawina


Taka żurawina jest wysuszona i jest lekka jak ryż preparowany. Nie ma dodatku cukru, jest niesamowicie kwaśna. Ja zalałam ją gorącą wodę, żeby zmieniła konsystencję.





Przygotowanie:
Masło topimy, następnie dodajemy do niego płatki i lekko je rumienimy, potem dosypujemy cukier, czekamy aż się stopi. Odstawiamy do wystudzenia. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, następnie dodajemy przestudzone płatki, jajka oraz dodatki. Gdy ciasto za bardzo się klei dodajemy jeszcze trochę mąki. Formujemy ciastka i układamy na blasze z papierem do pieczenia. Ja piekłam w piekarniku w 180 stopniach przez ok. 20 minut.




Tylko kto teraz to wszystko posprząta? ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz