środa, 5 grudnia 2012

Risotto z grzybami

Witajcie :)

Dawno nie było notki kulinarnej, a na pisanie kolejnej części o pędzlach nie mam weny, dlatego uznałam, że idealnym rozwiązaniem będzie napisanie notatki z przepisem. Dzisiaj większość dnia byłam poza domem, po powrocie nie miałam ochoty ma pierogi z mięsem, które były dzisiaj na obiad, więc na szybko zrobiłam pyszne risotto. Jest naprawdę bardzo proste w wykonaniu, a efekt jest zachwycający. Pierwszy raz zrobił je dla mnie mój ukochany, przy pierwszym kęsie przepadłam i wiedziałam, że w miarę możliwości często będę powracać do tego dania. Niestety nie podam Wam szczegółowych proporcji, bo jak zwykle robię wszystko na oko :)

Składniki:
- 1 mała bądź średnia cebula
- suszone grzyby
- ryż do risotto (zwykły biały też daje radę)
- sól
- pieprz
- starty parmezan
- olej

Suszone grzybki moczymy w gorącej wodzie i zostawiamy na jakiś czas, wody z pod grzybów pod żadnym pozorem nie wylewamy. Cebulkę siekamy w drobną kosteczkę i podsmażamy na rozgrzanym oleju. Do przesmażonej cebuli dosypujemy ryż i smażymy przez chwilę, następnie dodajemy posiekane (nie za drobno) grzyby i zalewamy wodą, w której się moczyły. To idealny bulion, który nadaje dodatkowego smaku. Następnie solimy i pieprzymy do smaku, zawsze można dodać trochę kostki grzybowej, natomiast jest to lepsze rozwiązanie gdy mamy mało grzybów. Ja dzisiaj dodałam też kilka pomidorów suszonych, ale chyba jednak najbardziej lubię z samymi grzybami. Jeśli cały bulion wyparuje, a ryż będzie jeszcze twardy dolewamy przegotowaną wodę. Teraz musimy czekać aż nasze danie odpowiednio zgęstnieje i ryż zmięknie. Po wyłożeniu na talerz posypujemy startym parmezanem i jest gotowe do zjedzenia.

Nie miałam parmezanu, więc dodałam startą mozarellę :)
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz